授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 気候および関連プロセスについての科学的な理解を深め、博士論文の作成に必要な論理構成力・考察力を養うことを目的とする。(DP2) |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The aim of this class is to deepen the scientific understanding of the earth's climate and related physics/chemical processes. The seminar 2E is particularly focused on acquiring skills and knowledge necessary for Ph.D thesis.(DP2) |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 博士論文のサブテーマに関連する学術論文について、研究の背景や結果のまとめ方、考察の進め方など、自分なりの視点も加えて発表することで、博士論文作成に必要なスキルを身につける。さらに、自分の研究についての研究計画や進捗状況の紹介についても発表し、討論を経ることで、博士論文の作成に役立てる。セミナー2Eは2時限続きの2時限目である。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | You will acquire the skills necessary to create a doctoral dissertation by presenting academic treatises related to the sub-themes of your doctoral dissertation, including your own perspective, such as the background of your research, how to summarize the results, and how to proceed with your consideration. In addition, he will make a presentation about the research plan and progress of his research, and through discussions, it will be useful for writing a doctoral dissertation. Seminar 2E is the second period of two consecutive periods. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 1.概要紹介 2-14.研究発表と論文紹介、および討論 15.セミナー総括 また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | * Distributions and budgets of atmospheric constituents: Observation and modeling * Atmospheric transport * Atmospheric ozone (ozone layer and air pollution) All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 気候科学分野の研究を実施(または予定)していること。関連する科目:大気物理化学 | Students must be engaged in studies in climate science. Other related class: Atmospheric Physics and Chemistry |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | レジュメの作成(30%)、発表内容(30%)、討論への参加状況(40%) | Academic evaluation and credits will be based on skills and achievements of making regimens (30%), presetantion (30%), and attitude/behaviour in the seminar (40%). |
|
|
教科書 Textbook | | 発表準備に際しては、関連する文献も含めて予習してレジュメを作成し、クラス全体が議論に参加しやすいよう工夫すること。教員が適宜教科書を提示する場合もある。 | not specified |
|
|
参考書 Reference Book | | 参考事項:他の参加者に対して分かりやすい発表を心がけること。 | not specifed |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | セミナーでのプレゼン準備等、課題を課す。 | Students are required to make presentations in the seminar. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|