授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 地球史学セミナーは、46億年にわたる地球の歴史とその未来像に関する様々な問題について、博士学位論文の作成をすすめるための専門的な認識と理解を、演習形式によって深めることを目的とします。本セミナーは関係教員が分担して行います。詳細は「授業内容」を参照してください。
【該当DP】DP2 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This "Seminar on Natural History" focuses on specialized recognition and understanding of the long history of earth and its future problems through seminars held by individual faculty members. Plese refer to the contents below for details.
【Corresponding DP】DP2 |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 受講生各自が研究計画をたて、演習の発表の際に自らの考えで発表の目的、方法、結果、議論、結論等を筋道だって述べることができることを目指します。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | This seminar aims to develop attendees' skills for planning research designs and making academic presentations by communicating research purposes, methods, results, discussion and conclusions based on their own considerations. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 「地球史学セミナー」では、地球史のさまざまな側面を取り上げ、博士論文の準備に役立つ専門的な知識を身につけることを目指します。
(南)「同位体地球化学」に関する講究(2) (吉田)「環境地質学」に関する講究(2) (北川)「第四紀編年学」に関する講究(4) (西田)生物進化・生物地理に関する講究 (門脇)人類進化と農耕・牧畜の開始に関する講究 (藤原)動物の機能形態に関する講究 (加藤)「地殻の進化」に関する講究(2) (束田)変動帯地質学に関する講究
履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とします。 | "Seminar on Natural History" will deal with various aspects of earth history, specialized for better preparation of doctoral thesis.
"Discussion on isotope geochemistry, part 2" by Minami, M. "Discussion on the environmental geology, part 2" by Yoshida, H. "Discussion on Quaternary chronology part 4” by Kitagawa, H. "Discussion on evolutionary biology and biogeography" by Nishida, S. "Discussion on human evolution and onset of agriculture/animal domestication" by Kadowaki S. "Discussion on functional morphology of animals" by Fujiwara, S. "Discussion on some topics on the evolution of earth's crust, part 2" by Kato, T. "Discussion on tectonics of orogenic belt" by Tsukada, K.
For more details please contact respective teachers by visiting our column of "Earth History Study" at "http://www.env.nagoya-u.ac.jp/en/earth/chair.php".
All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 条件はありません。関連する科目は他の地球史学セミナーです。 | No previous conditions required. Related courses are other seminars on "Natural History". |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | セミナーへの出席、発表内容および積極的な参画状況により評価します。 | Scores are determined by the attendance, the contents of presentations, and the participation to discussions. |
|
|
教科書 Textbook | | 必要に応じて別途指示します。 | Assigned if necessary. |
|
|
参考書 Reference Book | | 必要に応じて別途指示します。 | Assigned if necessary. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 必要に応じて講義で指示します。 | Assigned if necessary. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | 受講教室は後日案内します。 | Classrooms for the course will be announced later. |
|
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | 通常日本語で行われますが、英語も可です。 | Usually conducted in Japanese, but English can be used. |
|
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | 通常日本語で行われますが、英語も可です。 | Usually conducted in Japanese, but English can be used. |
|
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面・遠隔(オンデマンド・同時双方向型の併用)の併用。 遠隔授業はTACT、Zoomで行う。 ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | Face-to-face and remote class (combination of on-demand and Interactive communication class) combined. Distance classes are taught at TACT and Zoom. * If there is a change in the class form, etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | ・教員への質問は、TACT機能「メッセージ」により行うこと。 ・授業に関する受講学生間の意見交換は、TACT機能「メッセージ」により行うこと。 (※担当教員が「フォーラム」機能を追加設定した場合は「フォーラム」も利用可。) | ・Questions to teachers should be asked using the TACT function "Message". ・Exchange of opinions among students regarding classes should be carried out using the TACT function "Message". (*If the faculty member in charge has added the "Forum" function, the "Forum" can also be used.) |
|
|