授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 本セミナーは、研究者や社会で活躍するリーダーとして必要とされる、経営学に関する高度な知識・技能、主体的な創造性と探究心を身につけることを目的とする。本目的を達成するために、博士後期課程の学生を対象に、経営戦略論、経営組織論に関する高い専門知識を身につけ、課題設定、仮説構築、分析能力を養い、創造的な論文作成に向けた基礎を構築することを目指している。最終的に、博士論文の作成に向けて基盤を固めることを目的とする。【DP2・DP4】 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This course is intended primarily for students in doctor program. It aims at developing hypothesis formation and theory building skills through intensive reading of literature on corporate strategy, organization theory. The overall purpose of this course is to preparing students to write a doctoral thesis.【DP2・DP4】 |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 本授業を修了することによって、①修得した深い知識をもとに企業の戦略、経営組織について科学的に思考し、創造的に分析ができる、②分野横断的な観点から、自らの学術領域を深化させるための高度な能力と新たな視点を持つことができることを目標とする。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | In the end of the course, participating students are expected to scientifically consider and creatively analyze corporate strategies and business organizations, based on in-depth knowledge learned in the course, and to gain advanced capability and innovative perspectives to progress own academic field from cross disciplinary approach. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 本セミナーでは、博士論文の作成に向けて、経営戦略論、経営組織論に関する内外の研究論文の読解やフィールド調査の結果に関する討論、プレゼンテーションを行う。また、研究方法論の検討も行う。また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | In This course we will conduct discussion and presentation on the basis of intensive reading of literature on corporate strategy and organization theory, and the analysis of field research in order to write a doctoral thesis. This course also examines research methodology. All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar.
Participating students are required to make preparations for every class(reading a textbook) |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 履修条件は要さない。 | No course requirements are required. |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | プレゼンテーションの内容、ディスカッションへの貢献度を基に評価する。ディスカッションへの貢献とは、当該問題について重要な質問をすること、質問に対して的確に解答すること、他の受講生の発表に対して有意義なコメントをすることを意味している。総合点60点以上を合格とする。 | Evaluation is based contents of presentation and contribution to discussions. Contribution to discussion means to putting significant questions on the issue concerned, to response the questions adequately, and to making constructive comments to other participant's presentation. The score above or equal to 60 is required for credits. |
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教科書 Textbook | | M.J.Hatch(2013) Organization Theory,Third Edition, Oxford University Press. | M.J.Hatch(2013) Organization Theory,Third Edition, Oxford University Press. |
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参考書 Reference Book | | 伊丹敬之『創造的論文の書き方』有斐閣、2001年 | H.Itami(2001) The Art of Creative Paper Writing, Yuhikaku |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 指定する文献・論文を授業前に読み、内容を理解しておくこと。 | Students are expected to read and understand the specified literature and papers before the class. |
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注意事項 Notice for Students | | |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 授業は対面で行う。 ※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | Face-to-face class * If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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