授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 有機化合物については合成、後処理、分離精製、同定までの一連の操作を行って理解を深める。また、生命工学については、化学生命工学実験2より先端的な実験内容について習熟する。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Through organic chemistry laboratory, you will learn advanced experimental protocols for the synthesis, separation, purification, and identification of organic molecules. Biotechnology laboratory aims to learn advanced experimental procedure. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 有機化学、生命工学に関連するより先端的な実験について習得し、四年次における卒業研究に向けての基盤を固める。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | By this course, the student can development skills in carrying out organic chemistry and biotechnology experiments. It will help your graduation research in 4th grade (graduation thesis A and B). |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 化学基礎I、II,有機化学および演習(1~5),生化学および演習(1~4),化学生命工学実験2,実験安全学 |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Elemental Chemistry I & II, Organic chemistry 1 ~ 5, Biochemistry 1, chemistry and biotechnology laboratory 2. |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 以下の内容に関連する個別の実験を行い、実験結果を整理したのち考察を行ってレポートとしてまとめる。
先端有機合成実験 1-a.Asymmetric synthesis of phenylalanine using chiral phase transfer catalysts 1-b. Derivatization of citronellal 2-a. Cross-coupling reaction with Grignard reagents 2-b. Chemiluminescence with luminol 3. C-C bond formation with enolate anions 4. Lidocaine as a synthetic drug 5. Synthesis of benzene ring via [2+2+2] cycloisomerization of alkynes with ruthenium catalyst 先端生命工学実験 I群:1.タンパク質の精製 2.動物細胞培養 3.蛍光性DNAプローブの合成と塩基欠失多型検出 II群:1.マイクロチップ電気泳動によるDNA分析 2.タンパク質の精製と分析 3.動物細胞培養の基礎(バイオマテリアル/放射線の影響) I群II群共通:遺伝子工学基礎実験 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | * Advanced organic chemistry 1-a. Asymmetric synthesis of phenylalanine using chiral phase transfer catalysts 1-b. Derivatization of citronellal 2-a. Cross-coupling reaction with Grignard reagents 2-b. Chemiluminescence with luminol 3. C-C bond formation with enolate anions 4. Lidocaine as a synthetic drug 5. Synthesis of benzene ring via [2+2+2] cycloisomerization of alkynes with ruthenium catalyst
* Advanced biotechnology 1. Elemental Experiments in Recombinant DNA Technology 2. Purification and Analysis of Protein 3a. Fluorescent DNA probe for detection of INDEL 3b. Microchip electrophoresis-based DNA analysis |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 実験の実施とレポートの提出が不可欠である。実験およびレポートを総合的に評価して100点満点中で60点以上を合格とする。 100~95点:A+,94~80点:A,79~70点:B,69~65点:C,64~60:C-,59点以下:F |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Evaluated by implementation of experiments and experimental reports
Credits will be awarded to those students who score 60 or more. Grades are as follows: A+:100-95, A:94-80, B:79-70, C:69-65, C-:64-60, F:59-0. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | It is assumed that you have earned credits for Safety in Laboratory. |
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教科書【日本語】 Textbook | | 有機実験、生命工学実験それぞれに異なるテキストを使います。各実験が始まる際にテキストの入手方法をお知らせします。 |
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教科書【英語】 Textbook | | Use an experimental guideline prepared for each topic. How to obtain the experimental guideline will be announced during the experiment guidance. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | 化学同人:ボルハルト・ショアー現代有機化学 [上][下]:K. P. C. Vollhardt, N. E. Schore著、古賀憲司・野依良治・村橋俊一 監訳 東京化学同人:ストライヤー生化学(第8版) J. M. Berg, J. L. Tymoczko, G.J. Gatto,Jr., L. Stryer 著、入村 達郎、岡山 博人、清水 孝雄 、仲野 徹 監訳 |
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参考書【英語】 Reference Book | | Vollhardt/Schore Organic Chemistry Structure and Function, 6th Ed.; K. P. C. Vollhardt, N. E. Schore Biochemistry EIGHTH EDITION; J. M. Berg, J. L. Tymoczko, G.J. Gatto,Jr., L. Stryer |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 事前に実験テキストを読んでおくこと。各実験のレポートを書くこと。 |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Read the text book before experiment. Write reports on the experiments. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 基本対面で実施する。なお、社会情勢に応じて双方向型の遠隔授業(Zoom)も実施する可能性がある。 |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | Face-to-face. An interactive remote learning (Zoom) will also be conducted depending on social conditions |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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