授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 各研究グループの専門分野について、学術論文、教科書等の文献を輪講形式で学習することにより、関連する専門分野の基礎知識、研究の現状等を理解し、各自の研究・学習の基盤とすることを目的とする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The aim is to learn the fundamental knowledge and status of recent research in the relevant field, which form the basis of his/her own research and study. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | ・各自の研究の基盤となる学術分野の基本的事項(概念、理論、重要な実験事実、メカニズム等)を説明できる; ・各自の卒業研究課題を専門分野の動向の中に位置づけて説明できる. |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Each student would reach at the goal after completing the class; Obtaining the knowledge and abilitty to explain fundamentals (concept, theory, important experimental facts, mechanisms), which are basics of the scientific field in the research laboratory; and Obtaining ability to explain the student's own research issue in the recent advancesin the field. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | エネルギー理工学科専門系科目全般 研究グループの担当教員が、特に必要となる科目を指定する。 |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | All specialized classes opened at the department of Energy Science and Engineering, School of Engineering. Several classes of the most important subjects may be specified by the professors in each research laboratory. |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 学術論文、教科書等の文献を輪講形式で学習することを基本として、その理解に必要な関連事項を実施する。一般的には以下の内容。 1.学術論文あるいは教科書の担当個所を学習・調査し、取りまとめる 2.上記結果を研究グループ内で発表し、質疑応答を行う 3.指摘された不足点を再度学習・調査し、理解を深める
担当個所の学習・調査は、単にその個所のみでなく、関連する教科書等も含めた学習が必要であるため、相当程度の予習が必要である。また、理解の深化・定着のためには、不足点の補足のための復習が必須であり、また効果的である。 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Through a group work, appreciation of textbook or a peace of scientific publication in English language is trained as well as obtaining the knowledge on the related scientific fields. In general, group works include the folowing contents as examples; 1) By self-learning on the specified part of the publication, a student should understand the contexts and summerize them in a document.. 2) By presentation in a group work and join Q and A and discussion. 3) By reflecting the discussion, a student prepare the final report or oral presentation in English or Japanese, which would be specified by lecturers in each group
Study and research should be conducted outside of class time. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 発表及び質疑応答から、調査・学習の取組状況、理解の程度、発表の適切さを総合的に勘案して、達成目標への到達度を評価する。 到達度60%(達成目標の主要点が概ね満たされたレベル)以上を合格とする。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Attendance and performing the colloquium is mandatory. 60% of the total score is necessary to obtain the credit. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | 配属された研究グループの輪講を受講してグループワークを行うこと.配属情報は最初の授業に先立ってNUCTまたは直接に告知される.
・授業は対面または遠隔もしくは対面と遠隔の併用で行う。 ・質問、意見交換にNUCTを利用する。 |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | Because group works are required in this class, each student should attend at the specified research laboratory, which is informed before the first class through NUCT or the other means.
・ Classes are conducted face-to-face or remotely, or in combination with face-to-face and remote. ・ Use NUCT for questions and exchange of opinions. |
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教科書【日本語】 Textbook | | 教科書または必要な文献が授業で紹介される.NUCTを通じてまたは直接に,授業で使用する教科書または文献が配布される. |
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教科書【英語】 Textbook | | Textbooks or equivalent references will be introduced in the research laboratory through NUCT or directly. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | 参考書または必要な文献が授業で紹介される.NUCTを通じて,または直接的に,授業で使用する教科書または文献が配布される. |
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参考書【英語】 Reference Book | | References or equivalent scientific papers will be introduced in the research laboratory through NUCT or directly. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | ・授業は対面または遠隔もしくは対面と遠隔の併用で行う。 |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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