授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 蛋白質、オルガネラ、細胞などの生体系について、機能発現のメカニズムと生物物理学的な研究法を学ぶとともに、プレゼンテーション力およびコミュニケーション力を養う。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The purpose of this seminar is to learn the mechanisms of biological functions of cells, organelles, and proteins, as well as the biophysical methods to study them. Though this seminar, students will strengthen the skills of presentation and debate. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 生物物理分野の基礎知識を習得し、発表および討論の能力を獲得する。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students obtain basic knowledge of the biophysical field, and ability of presentation and discussion. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 各自、関連する以下の研究分野の背景、研究内容、展望について調査・発表を行い、それについて出席者全員で討論を行う。 多様な手法と研究対象について各自でトピックスを選択し、基礎的原理についての発表を行う。また、それに関連した研究トピックスの紹介を行う。
第1回:担当教員によるコース概論 第2回:担当教員によるトピックスの紹介1 第3回:担当教員によるトピックスの紹介2 第4回:学生による研究法の基礎的概念の発表1 第5回:学生による研究法の基礎的概念の発表2 第6回:学生による研究法の基礎的概念の発表3 第7回:学生による研究法の基礎的概念の発表4 第8回:担当教員によるトピックスの紹介3 第9回:担当教員によるトピックスの紹介4 第10回:学生による研究法の発展的トピックスの発表1 第11回:学生による研究法の発展的トピックスの発表2 第12回:学生による研究法の発展的トピックスの発表3 第13回:学生による研究法の発展的トピックスの発表4 第14回:学生による研究法の発展的トピックスの発表5 第15回:総合討論
Discuss journal articles related to research on energy conversion processes in living organisms such as photosynthesis. Acquire and practice experimental techniques.
1. Lecture outline on this course by the instructor. 2. Lecture on basic biophysical topics by the instructor 1 3. Lecture on basic biophysical topics by the instructor 2 4 Introduction of journals by students 1. (basic research methods) 5 Introduction of journals by students 2. (basic research methods) 6 Introduction of journals by students 3. (basic research methods) 7 Introduction of journals by students 4. (basic research methods) 8. Lecture on basic biophysical topics by the instructor 1 9. Lecture on basic biophysical topics by the instructor 2 10. Introduction of journals by students 1. (application of research methods) 11. Introduction of journals by students 2. (application of research methods) 12. Introduction of journals by students 3. (application of research methods) 13. Introduction of journals by students 4. (application of research methods) 14. Introduction of journals by students 5. (application of research methods) 15. General Discussion |
|
|
履修条件 Course Prerequisites | | |
|
関連する科目 Related Courses | | |
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 発表の充実度、討論への貢献度によって評価する。自身が担当した発表を行い、他のすべての発表者に対して質問、議論を行うことを合格の基準とする。 |
|
|
教科書・テキスト Textbook | | |
|
参考書 Reference Book | | |
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 各自の研究に関連する文献を読む。各自、発表に備えてスライドおよび資料を準備しておく。 Students read papers related to their researches. They also have to prepare slides and documents necessary for their presentations. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
他学科聴講の可否 Propriety of Other department student's attendance | | |
|
他学科聴講の条件 Conditions of Other department student's attendance | | |
|
レベル Level | | |
|
キーワード Keyword | | |
|
履修の際のアドバイス Advice | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面授業を基本とし、状況に応じてオンライン(同時双方向型)で行う。 |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|