授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 社会基盤施設のライフサイクルマネジメントを主題として,特に橋梁の設計理論と維持管理について学ぶことを目的とする. |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | It is the objective of this course to study design method and maintenance of bridge structures in the context of lifecycle management of civil structures. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | この講義では,以下のことができるようになることを目標とする. ・構造物の設計法の種類とその違いが説明できる. ・橋梁の典型的な設計フローを説明できる. ・日本の橋梁の現状および維持管理システムについて説明できる. |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | After completing this course, students will be able to: ・List different types of structural design methods and explain their differences, ・Explain typical design flow of bridge structures, and ・Understand current conditions of existing bridges and describe maintenance systems of bridges in Japan. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 構造力学特論 鋼構造工学特論 コンクリート構造工学特論 インフラ検査・点検演習 |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Advanced Structural Mechanics Advanced Steel Structures Advanced Concrete Structures Exercise in Inspection of Civil Structures |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | (1) 確率論に基づく構造設計の基礎について学び,構造物の信頼性,許容応力度設計法や限界状態設計法の違いについて理解する. (2) 橋梁の設計例を通して,構造計画に始まり,構造形式の選定,要求性能(使用性,安全性,耐久性など)に対する照査,維持管理性や経済性の検討まで,鋼構造物とコンクリート構造物の設計の流れについて理解する. (3) 日本の橋梁構造物の現状を把握し,その維持管理システムについて学ぶ. |
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授業の内容【英語】 Course Content | | (1) To study fundamental theory of reliability-based structural design and to understand structural reliability and different design methods such as the allowable stress method and the limit state design method. (2) To understand a typical flow of structural design which includes structural planning, selection of structural systems, verification of required performances, lifecycle cost analysis, and maintenance plan, by studying design examples of steel and concrete structures. (3) To understand current conditions of existing bridges in Japan and to study efficient maintenance systems of bridge structures. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | レポートと期末試験の結果により総合判断する.橋梁の設計理論と維持管理について,基礎的な概念や用語を正しく理解し,基本的な問題を正確に扱うことができれば合格とする.より難易度の高い問題を扱うことができればそれに応じて成績に反映させる. |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Evaluation will be comprehensively based on the result of homework assignments and final exam. Requirements to pass are to be able to correctly understand and explain the basic concepts and terms of bridge design theory and maintenance. Further application of skills and knowledge will be accounted for the grade accordingly. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | ・履修条件は要さない. ・受講に関して質問のある学生は,判治(hanji(at)civil.nagoya-u.ac.jp)まで連絡すること.(※ (at) は @ に置き換えてください) |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | No requirements Students who have a question on this class can contact to Takeshi HANJI (hanji(at)civil.nagoya-u.ac.jp). |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Handouts will be distributed in the class. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | Reference books will be recommended at the right time. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 適宜レポート課題を課すので,それを解いて提出すること.また,次回の授業範囲を予習し,専門用語の意味等を理解しておくこと. |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Before each class, students need to prepare next class to understand basic parts. After class, the assignments must be completed and submitted by the deadline. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 本授業は,指定された講義室において対面で行う予定である.具体的な進め方はTACTおよび第1回の講義時に説明する.なお,状況によってはZoomもしくはTeamsを用いたリアルタイム形式とする可能性がある.その場合はTACTを通じて周知する. |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | This course is planning to be face-to-face type, but depending on the situation, it may be changed to online (Zoom or Teams) type. In this case, the information on the online lecture will be informed through TACT. The detail information and schedule of this lecture will be informed through TACT and the first class. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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