授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 工学において研究を進めるためには、最先端研究の動向を実践をもって学ぶことが必要である。本講義では、生化学分野、分析分野、半導体分野、高分子分野、スタートアップ分野から隔年一つのテーマが選定され、そのテーマの最先端研究の動向を学び、また、その研究を行うために必要な高度な知識を習得する。 シンポジウム形式の学術討論を通して、最先端理工学研究を学び、これらのテーマとなる分野の最新動向を議論できる様になる。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | To research in advanced engineering, it is necessary to learn the latest research trends through practice. Through symposium-style academic discussions, students will be able to study cutting-edge science and engineering research and discuss the latest trends in the subject areas. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 工学において研究を進めるためには、最先端研究の動向を実践をもって学ぶことが必要である。本講義では、生化学分野、分析分野、半導体分野、高分子分野、スタートアップ分野から隔年一つのテーマが選定され、そのテーマの最先端研究の動向を学び、また、その研究を行うために必要な高度な知識を習得する。 シンポジウム形式の学術討論を通して、最先端理工学研究を学び、これらのテーマとなる分野の最新動向を議論できる様になる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | To research in advanced engineering, it is necessary to learn the latest research trends through practice. Through symposium-style academic discussions, students will be able to study cutting-edge science and engineering research and discuss the latest trends in the subject areas. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Knowledge of the subject areas. |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 最先端理工学に関する生化学分野、分析分野、半導体分野、高分子分野、スタートアップ分野から各年どにて設定された特別講義を受講し、さらに、その最先端工学の研究発表が行われるシンポジウムに参加することで、最先端理工学研究を学び、テーマとなる分野の最新動向の議論を行う。 受講後、該当する分野に関して、深く調べ学ぶこと。 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Participated in special lectures set every year from the fields of biochemistry, analysis, semiconductors, polymers, and startups related to cutting-edge science and engineering, and participated in a symposium where research presentations on cutting-edge engineering were presented. By participating, students will study cutting-edge science and engineering research and discuss the latest trends in the subject areas. After taking the course, study and study the relevant field in detail. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 11月頃開催のVBLシンポジウムへの参加および補講を受講し、レポートを提出する。 レポートは、100点満点で60点以上を合格とする。テーマとなった分野の幅広く理解していることで合格とする。自身の研究との接点や新たなビジネスや研究提案等を高く評価する。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Participate in the VBL Symposium held around November, attend supplementary lectures, and submit a report. Report. A score of 60 or more out of 100 will be passed. Pass if you have a broad understanding of the subject area. Highly appreciate the point of contact with your own research, new business and research proposals. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | 【実施形態】 オンライン形式 (大学の方針により、VBL棟での対面形式の可能性あり、その場合NUCTから連絡する)
【履修条件】 とくに履修条件は設けない。スタートアップに興味がある受講者が望ましい。
【注意事項!】 履修を希望する学生は履修登録後、NUCT上の「最先端理工学実験」のメンバー登録を必ず行っておくこと。 ※講義に関する連絡は全てNUCTから連絡を行うので注意 履修登録期間および修正期間に履修登録が間に合わなかった学生は、 NUCTから最先端理工学特論を登録すること。 |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | There are no special requirements. Students who are interested in startups are preferred.
【Important Notes!】 Students who wish to take the course will be able to register for the "Advanced Lectures on Frontier Technologies and Sciences" at NUCT after they have registered for the course. ※Note that all contacts from NUCT are available for the lectures. Students who missed the registration period should register the page of "Advanced Lectures on Frontier Technologies and Sciences" on the NUCT website. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Distribute as appropriate. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | Distribute as appropriate. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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