授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 微生物やタンパク質を工学的に利用するために必要とされる様々な実験手法について実習を通して学ぶ。
達成目標 1.微生物やタンパク質の機能を解析するための様々な実験手法について、その実践と得られた結果の解析ができる。 2.微生物のゲノムまたはプラスミドにターゲットとなる遺伝子を挿入または削除し、その結果生じる表現型の変化を評価できる。 3.組換えタンパク質の設計、発現、精製ができる。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The purpose of this course is to acquire experimental skills for engineering bacteria and proteins through various experiments and exercises.
Achievement objective 1. Students can conduct various experiments for functional analysis of bacteria and proteins, and can evaluate the resulting data. 2. Students can insert or delete target gene to or from genome or plasmid, and evaluate resulting change in phenotypes. 3. Students can design, express, and purify recombinant proteins. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 微生物やタンパク質を工学的に利用するために必要とされる様々な実験手法について実習を通して学ぶ。
達成目標 1.微生物やタンパク質の機能を解析するための様々な実験手法について、その実践と得られた結果の解析ができる。 2.微生物のゲノムまたはプラスミドにターゲットとなる遺伝子を挿入または削除し、その結果生じる表現型の変化を評価できる。 3.組換えタンパク質の設計、発現、精製ができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The purpose of this course is to acquire experimental skills for engineering bacteria and proteins through various experiments and exercises.
Achievement objective 1. Students can conduct various experiments for functional analysis of bacteria and proteins, and can evaluate the resulting data. 2. Students can insert or delete target gene to or from genome or plasmid, and evaluate resulting change in phenotypes. 3. Students can design, express, and purify recombinant proteins. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Biochemistry (1, 2, 3, 4, 5) with Exercises |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 1.遺伝子組み換え 2.タンパク質発現系の構築、2.タンパク質の精製と純度評価、3.免疫沈降とプルダウンアッセイ、4.フローサイトメトリー、共焦点レーザー顕微鏡による観察5.CDスペクトルの測定、6.タンパク質のX線結晶解析
毎回の授業前に実験方法について予習をしておくこと。また、実験後、口頭発表を行い、レポートを提出すること。 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | 1. Genetic recombination 2. Recombinant protein expression 3. Protein purification and purity evaluation, 4. Western Blotting, 5.Confocal laser scanning microscopy, 6. Flow cytometry, 7. Immunoprecipitation and pull-down assay, 8. Circular dichroism spectroscopy, 9. Protein crystallography
Pre-learning about the experiment methods before each class. After a series of experiments, give an oral presentation about the experiment and submit a report. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 実験及び演習のレポート(40%)、口頭発表(40%)とそれに対する質疑応答(20%)により、目標達成度を評価する。100点満点で60点以上を合格とする。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Achievement score is evaluated by reports(40%), presentations(40%) and oral examinations(20%). Passing score is over 60 out of 100 points. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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教科書【日本語】 Textbook | | 教科書は特に用いない。論文については、実験及び演習の進行に合わせて適宜選定する。 |
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教科書【英語】 Textbook | | None of textbook. Distribute recent papers as needed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | We introduce articles or textbooks as appropriate as the practice progresses. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Always grasp the latest research trends by searching research papers. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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