授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 特別実験及び演習2では、受講生は、研究室の指導教員の助言と指導を受けながら実験および演習を行うことにより、材料デザインに関する諸分野の基礎的学問に関する理解を深めるとともに、工学の素養を涵養することを目的とする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | In the Experiments and Exercises in Materials Engineering 2, students are required to make experimental/computational works and exercises concerning the materials science and engineering, accepting advice and instructions from the teaching staffs of the laboratories. Thorough the experiments/computations and exercises, students are expected to improve their knowledge of the basic sciences and engineering in the fields of materials researches. The students are also expected to deepen their understandings of their own research subjects. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 本実験及び演習の到達目標は、以下のようにまとめられる。 1.材料科学におけるモデリング・シミュレーションの基礎について理解する。 2.材料設計・開発の考え方・方法を理解する。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The goals of this course are 1) to learn the basis of modeling and simulation in materials science, and 2) to understand the methods and ideas on materials design and innovation. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Major subjects of the Department of Materials Design Engineering |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 以下の手順にて研究の進め方を学ぶ。
1. テーマの設定と計算機実験計画の策定 2. 理論と計算手法に関する演習 3. 計算機実験の実施,実験結果の解析 4. 計算結果の考察,指導教員との討論 5. 計算機実験計画の修正 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | The contents of this course are as follows.
1. Setting the research theme and planning computational experiments 2. Exercises on the theory and calculation techniques 3. Making computational experiments according to the initial plan 4. Analysis of the calculation results and discussion 5. Modification of computational experiments |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 成績評価は、以下の方法で行う。 ・出席状況と実験・演習態度 50% ・計算機実験の計画、結果、および討論 50% により総合的に判定する。 基礎的な問題を適切に扱うことができれば合格とし、より高度な問題を扱うことができれば、それに応じて成績に反映させる。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Your overall grade in the seminar will be decided based on the following: ・Attendance and attitude (experiments and ex): 50% ・Plan of computational experiments, results and discussion: 50% Students can earn credits if they can properly deal with basic problems. If students can handle more difficult problems, they will get better grades. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | There is no requirement to take this course. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Textbooks are not used. Handouts will be provided as needed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998). ・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003). ・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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参考書【英語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998). ・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003). ・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 毎回の授業前に、配付資料を読んでおくこと。事後学習として課題が課された場合は期日までに取り組み、小レポートとして提出すること。 |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Read the handouts before each class. If an assignment is given, work on it by the due date and submit it as a short report. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | Classes are conducted face-to-face. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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