授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 21世紀におけるエネルギー問題を理解した上で、電気エネルギーの発生から輸送にわたる電気エネルギーシステムについて学習し、エネルギー機器工学の基礎力を習得することを目指す。また、個々の機器・設備の仕組みを理解するだけでなく、電力系統における各機器・設備で故障が発生した場合の事象や対策技術について習得することを目的とする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Based on the understanding of energy related issues of the 21st century. Students can learn about electrical energy systems, from electrical energy generation to transportation, and can master the basics power apparatus engineering. Moreover, students can gain an understanding of the mechanisms of power equipment and facilities, as well as the events and countermeasures in the event of a failure in each power equipment and facility in the power system. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | この授業を終了した時点で、以下のことができるようになることを目標とする。 1.エネルギー問題に対する取組みを理解し説明できる。 2.電気エネルギーの発生から輸送の仕組み、それを担う機器・設備の特性を理解し説明できる。 3.電力系統における各機器・設備で故障が発生した場合の事象や対策技術を理解し説明できる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The goal of this lecture is to enable students to: 1. Understand and explain about measures against the issues on energy. 2. Understand and explain about electric power systems and the mechanism and features of related apparatus. 3. Understand and explain about the events and countermeasures in the event of a failure in each power equipment and facility in the power system. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 電気エネルギー基礎、電気エネルギー変換工学、電気エネルギー伝送工学、電力機器工学、 高電圧工学 |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Fundamentals of Electric Energy, Electric Energy Conversion Engineering, Electric Power Transmission Systems, Electric Power Apparatus, High Voltage Engineering |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 1.21世紀のエネルギー問題に対する取組み ・カーボンニュートラル実現に向けたエネルギーミックスや災害に対するレジリエンス強化などのエネルギー問題 2.電気エネルギーシステムの仕組みと特性 ・エネルギーの発生、変換、輸送に関する基礎理論・技術 ・分散電源と新エネルギーを導入した電気エネルギーシステム 3.エネルギー機器・設備における故障対策技術 ・エネルギー機器・設備の諸特性 ・各機器・設備で故障が発生した場合の事象や対策技術 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | 1. Issues on energy in the 21st century 2. Theory of energy generation, conversion and transmission 3. Electric energy system with distributed power supply and renewable energy 4. Characteristics of power equipment and facility 5. Events and countermeasures in the event of a failure in each power equipment and facility |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | レポート課題で評価する。エネルギー問題や電気エネルギーシステム、各機器・設備における故障対策技術について正しく理解し、適切に説明できれば合格とする。各レポートは、標準的方法で評価し、100点満点で60点以上を合格とする。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Each reports are required. Reports carry the same importance and are evaluated on a 100 points scale. The passing grade is over 60 points, the average score from all reports. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | ・履修条件は要さない。 ・教員への質問は、対面授業後に行うか、あるいは、TACT機能「メッセージ」により行うこと。 |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | ・No additional course requirements. ・Please ask questions to teacher after the face to face lectures directly or using the TACT function "Message". |
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教科書【日本語】 Textbook | | 教科書は指定しないが、毎回の授業の講義資料をTACTにより配付する。 |
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教科書【英語】 Textbook | | Handouts of each lecture are distributed by TACT. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | Students will be notified if necessary. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | ・予め指定された日付までに講義の資料がTACTに登録されるので、それぞれ学習を行うこと。 ・講義の後に課題を出すことがあるので、TACTを用いて指定の日付までに課題の回答レポートを提出すること。 |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | ・The documents of the online lectures will be uploaded onto the TACT by the dates shown in advance. ・Please take these lectures, and submit your report by the dates shown in advance. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 授業は原則、対面授業により実施する。必要に応じてTACTによる遠隔授業(オンデマンド型)を行うこともある。 |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | The lectures will be conducted face to face in principle, and in online lectures (on-demand type) by the TACT as necessary. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 教員への質問は、TACT機能「メッセージ」により行うこと。 |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | Please ask questions to teacher using the TACT function "Message". |
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