授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 以下の2つの内容を理解する (1)非線形制御系解析・設計基礎 (2)ロバスト制御基礎 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | To understand the following topics: (i) Basics of nonlinear control system analysis and synthesis (ii) Basics of robust control |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | (1)非線形システムを非線形状態方程式を用いてモデル化し、その制御系に関する基礎的な解析・設計ができる. (2)モデル化誤差を有する制御系の基礎的な解析・設計ができる. |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students will obtain a basic understanding of the nonlinear control and the robust control way of thinking. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 微分積分学I, II,線形代数I, II,制御工学第2及び演習,動的システム論 |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Calculus, Linear Algebra, Control Engineering 2 with Exercise, and Dynamic System Control Theory |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | (1)非線形制御系解析・設計基礎 (2)ロバスト制御基礎 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | (i) Basics of nonlinear control system analysis and synthesis (ii) Basics of robust control |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | 動的システムのシミュレーションを行う手段を有していること. |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | Students are required to execute simulations of dynamical systems. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | |
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参考書【日本語】 Reference Book | | [1] H. Khalil, Nonlinear Systems, Prentice Hall (2001) [2] 藤井隆雄監訳,フィードバック制御の理論,コロナ社 (1996) |
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参考書【英語】 Reference Book | | [1] H. Khalil, Nonlinear Systems, Prentice Hall, 2001 [2] J. C. Doyle, B. A. Francis and A. R. Tannenbaum, Feedback Control Theory, Prentice Hall, 1992 |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Homework will be assigned several times. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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