授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 生命農学は、生命科学の基盤の拡充、生物機能・生物資源の高度利用、生命共生環境の創出・保全、および持続的生物生産と先端生命科学の技術開発を通して環境に調和した人類の発展を目指す総合的な学問分野である。本講義では、生命農学研究科における「教育と研究の基本方針」「社会的貢献の基本目標」「教育と研究の体制」について理解を深めるとともに、生命農学を構成する学問領域における最先端研究のあり方について考究し、さらに、社会的および国際的観点から生命農学について俯瞰することを目的とする。
(環境学:DP1に該当) |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Bioagricultural Sciences are integrated research fields aiming for the development of humankind in harmony with the environment through the expansion of the foundation of life science, advanced use of biological functions and resources, creation and conservation of life symbiosis environment, and technical development of sustainable biological production and advanced life science. In this lecture, the students deepen their understanding of "Basic policy of education and research", "Basic goal of social contribution", and "The system of education and research" in the Graduate School of Bioagricultural Sciences. Moreover, they think about how frontier researches in academic fields that constitute Bioagricultural Sciences should be done, and get an overview of Bioagricultural Sciences from a social and international point of view. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 生命農学に係る諸問題について理解し、学問的、社会的および国際的観点から生命農学を俯瞰できるようになる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | At the end of the course, participants are expected to describe the various issues related to Bioagricultural Sciences from academic, social, and international viewpoints. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 1.生命農学研究科の「教育と研究の基本方針」「社会的貢献の基本目標」「教育と研究の体制」
2.森林圏環境・資源科学領域における最先端研究
3.植物生産科学領域における最先端研究
4.動物機能・生産科学領域における最先端研究
5.生命分子機能科学領域における最先端研究
6.社会的観点からの生命農学
7.国際的観点からの生命農学
8.まとめ | 1. "Basic policy of education and research", "Basic goal of social contribution" and "Education and research system" of the Graduate School of Bioagricultural Sciences
2. Frontier researches in the field of forest environment and resource sciences
3. Frontier researches in the field of plant production sciences
4. Frontier researches in the field of animal function and production sciences
5. Frontier researches in the field of biomolecular functional science
6. Bioagricultural sciences from a social point of view
7. Bioagricultural sciences from an international perspective
8. Summary |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 毎回の授業への取り組み(課題)とレポートにより評価する。
生命農学が解決しようとするさまざまな課題について、授業中に得た知識を用いて論述できることを合格の基準とする。 | Evaluate by short reports for each lesson and a long report about the topic which the student is most interested in.
Successful completion of the course will require the student to be able to use the knowledge gained in the class to discuss various issues in Bioagricultural Sciences. |
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教科書 Textbook | | |
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参考書 Reference Book | | 随時紹介する。 | Reference books will be introduced as necessary. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 講義内容に関連する学問領域や社会・国際問題について情報収集し、レポート作成に備えること。 | Gather information on academic fields and social/international issues related to the lecture contents for preparation of the long report. |
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注意事項 Notice for Students | | 履修を希望する学生は、日本語クラスと英語クラスのどちらを希望するかを初回授業日の3日前までに代表教員にメールで連絡すること。 | At least three days before the first class, please send an e-mail to the representative instructor to let him know which of Japanese and English classes you wish to attend. |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | 日本語の授業と英語の授業を別クラスで並行開講する。 | Japanese and English classes will open concurrently. |
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英語の質問への対応 English Question | | 講義時に対応する。 | Questions will be accepted during lecture time. |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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