授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 【授業の目的】
建築及び人工環境のデザインとは,敷地,プログラム,予算,法規などの条件下で,意匠,構造,設備に関わる多数の物理的要素の形態及びそれらの諸関係を調整・決定することにより,美しく,安全で,快適な空間を創造することである。建築・環境デザインセミナーAおよびBでは、そうした建築・環境デザインを総合的に考究する。
【該当DP】
DP2、DP4 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | 【Aim of seminar】
The design of architecture and artificial environment means beautiful, safe and comfortable space by adjusting and determining the form of many physical elements related to designs, structures and equipments and their relationship under the conditions of site, program, budget, laws etc. Architectural and Environmental Design Seminars A and B aim to comprehensively study such architectural and environmental designs.
【Applicable DP】
DP2、DP4 |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 【到達目標】
具体的な分析・考察を通して,学問の構築方法や論理性を涵養する。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | 【Goal of seminar】
It is to cultivate learning methods and logic through specific analyses and considerations. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 【授業の構成】
上記の目的・ねらいに沿ったセミナー(15回)行なう。また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。
【新型コロナウイルス感染症対応に係る授業の実施方針】
担当教員それぞれから指示があるので、それに従うこと。 | 【Contents of seminar】
Seminar in line with the above aims is conducted. In addition, all participants are required to attend the guidance session on research ethics conducted as a part of this seminar.
【Policy of seminar for the prevention from COVID-19's spread】
Follow the instructions from your supervisor. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 履修条件は要さない。 | No course requirements. |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 研究成果の報告と討論の内容を評価する。 | The contents of the report and the discussion on research results are evaluated. |
|
|
教科書 Textbook | | 特に指定しないが、必要に応じてセミナー時に紹介する。 | It is not specified in particular, but some textbooks and references will be introduced as necessary. |
|
|
参考書 Reference Book | | 建築・環境デザインに関わる分野全般の基礎知識を求める。 | Basic knowledge of fields related to architectural and environmental design is required. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 【授業時間外学習の指示】
セミナーでの発表や議論に向けた準備を各自が行う。 | 【Instruction after seminar hours】
The preparation for reports and discussions in the seminar is required by students themselves. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | 積極的に議論に参加すること。 | Actively participate in the discussion. |
|
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面・遠隔(同時双方向)の併用
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | Combination of face-to-face and remote (interactive communication)
* If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 原則として、本セミナーはオンデマンド型では開講しない。 | In principle, this seminar will not be offered in an on-demand format. |
|
|