授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 【授業の目的】
このセミナーは環境法政論講座の大学院生を対象として想定している。
環境教育学への理解を深めることおよび、受講者の研究プロジェクトに関する議論・指導を行うことを目的とする。(なお、環境政治セミナーと補完関係にあるため、同セミナーも受講することが望ましい。)
【該当DP】
DP2 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | 【Aims】
This seminar is designed for students of the Environmental Law and Politics Unit(Kankyo Hoseiron Kouza).
The aims of this seminar include studying the history, policy, theory and practice of environmental education, and discussing the research projects of seminar participants.
(This seminar is complimentary to his Environmental Politics Seminars A-D, and therefore the participants of this seminar course are strongly recommended to take them as well.)
【DP】
DP2 |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 【到達目標】
この授業では,受講者が以下の知識・能力等を身につけることを目標とする。
* 環境教育の歴史や政策、実践、理論に関する基礎的な知識。
* 研究の方法論の一層の理解。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | 【Learning Outcomes】
Upon completion of this course, students should be able to:
* have a basic understanding of the history, policy, theory and practice of environmental education.
* have a further understanding of research methodology. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 【授業の構成】
このセミナーは環境法政論講座の大学院生を対象として想定している。
また、履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。
環境教育学に関する文献講読や、セミナー参加者の研究発表を元に、議論・指導を行う。
主な内容は以下の通りである。
1. Introduction
HISTORY/HISTORIES, OBJECTIVES and MOVEMENTS
2. The International History of Environmental Education(EE) (1)
3. The International History of EE (2)
4. The History of EE in Japan (1) Pollution Education
5. The History of EE in Japan (2) Conservation Education
6. The History of EE in Japan (3) ESD
RESEARCH/THEORY
7. Research and Theories in EE
8. Critical Environmental Education
9. Emerging Theoretical Challenges: Critical Realism and the Anthropocene
10. Learning Processes in EE
11. Evaluation of EE Programmes and Materials
12. Recent Developments in Research in the Areas of Participants’ Interests
| 【Contents】
This seminar is designed for students of the Environmental Law and Politics Unit(Kankyo Hoseiron Kouza).
All participants are required to attend the guidance session on research ethics conducted as part of this seminar.
Seminar participants will read books and articles related to the history, policy, theory and practice of environmental education(EE).
Participants are also required to give presentations about their own research.
The basic and tentative schedule is as follows, covering approximately one topic per week.
1. Introduction
HISTORY/HISTORIES, OBJECTIVES and MOVEMENTS
2. The International History of Environmental Education(EE) (1)
3. The International History of EE (2)
4. The History of EE in Japan (1) Pollution Education
5. The History of EE in Japan (2) Conservation Education
6. The History of EE in Japan (3) ESD
RESEARCH/THEORY
7. Research and Theories in EE
8. Critical Environmental Education
9. Emerging Theoretical Challenges: Critical Realism and the Anthropocene
10. Learning Processes in EE
11. Evaluation of EE Programmes and Materials
12. Recent Developments in Research in the Areas of Participants’ Interests
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | このセミナーは環境法政論講座の大学院生を対象として想定している。
また、履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。
環境政治セミナーと補完関係にあるため、同セミナーも受講することが望ましい。 | This seminar is designed for students of the Environmental Law and Politics Unit(Kankyo Hoseiron Kouza).
All participants are required to attend the guidance session on research ethics conducted as part of this seminar.
This seminar is complimentary to his Environmental Politics Seminars A-D, and therefore the participants of this seminar course are strongly recommended to take them as well. |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 平常点で成績評価を行う。 | Assessment is based on coursework (100%). |
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教科書 Textbook | | 第一週目以降に、リーディングリストを配布する。 | Reading list will be provided in the first week or later. |
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参考書 Reference Book | | 第一週目以降に、リーディングリストを配布する。 | Reading list will be provided in the first week or later. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 【授業時間外学習の指示】
各受講者は、次回の授業内容を予習して、議論できるよう準備をするとともに、リーディングリストに記載されている各回の設問に対する回答を用意すること。 | 【Preparation/Review】
This is a seminar module. Its success and your achievement will depend upon your knowledge of the readings, your readiness to participate in discussion, and the quality of your oral and written work.
Student Requirements:
* Weekly readings should be done prior to each session.
* Students are expected to contribute to seminar discussions regularly. This requires that you come to seminar prepared to talk in detail about the assigned readings and key questions for each session provided in the reading list. |
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注意事項 Notice for Students | | 受講希望者は事前に担当教員に連絡のこと。(受講者数などを勘案して時間・オンラインでの受講方法などを決定し、TACTで通知する。) | Please contact Prof. Nomura in advance if you want to take this seminar.
Details on how to attend this seminar (such as the Zoom URL) will be given via the TACT. |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 受講希望者は事前に担当教員に連絡のこと。(受講者数などを勘案して時間・オンラインでの受講方法などを決定し、学習管理システム(TACT)で通知する。)
コロナ等の状況によっては、オンラインのみで実施する。そのための手順(Zoomのアドレスなど)は上記学習管理システム(TACT)で連絡する。
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、すべて同システム(TACT)の授業サイトで案内します。 | Please contact Prof. Nomura in advance if you want to take this seminar.
Details on this seminar will be given via the NU's learning management system (LMS) called TACT.
This course is provided face-to-face. However, this course may be delivered online depending on the Covid-19 situation.
* If there is a change in the mode of lecture delivery etc., you will be notified on the LMS mentioned above together with details (such as the Zoom URL) |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 受講希望者は事前に担当教員に連絡のこと。(受講者数などを勘案して時間・オンラインでの受講方法などを決定し、学習管理システム(TACT)で通知する。)
コロナ等の状況によっては、オンラインのみで実施する。そのための手順(Zoomのアドレスなど)は上記学習管理システム(TACT)で連絡する。
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、すべて同システム(TACT)の授業サイトで案内します。 | Please contact Prof. Nomura in advance if you want to take this seminar.
Details on this seminar will be given via the NU's learning management system (LMS) called TACT.
This course is provided face-to-face. However, this course may be delivered online depending on the Covid-19 situation.
* If there is a change in the mode of lecture delivery etc., you will be notified on the LMS mentioned above together with details (such as the Zoom URL) |
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