授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 【セミナーの目的】本セミナーは、国際環境法/グローバル環境法がどのように機能しているのか、具体的な事例から理解することを目的とする。
【該当 DP】DP2,4 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | 【Course Aim】 This seminar is designed to get to know the ways in which international/global environmental law operates, by exploring several global environmental issues.
【Relevant DP】DP2,4 |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 【セミナーの目標】国際環境法/グローバル環境法がどのように機能しているかを知り、また、どのような分析の視点が課題解決に使えるのかを理解することを目標とする。
【該当 DP】DP2,4 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | 【Course Objective】 By the end of this seminar, students will be able to understand the ways in which international/global environmental law operates and what kinds of analytical perspectives of international/global environmental law can be utilized to address global problems.
【Relevant DP】DP2,4 |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | (1)セミナーの前半は、国際・グローバル環境法に関する最新の英語文献を読んで議論し、
(2)セミナー後半は、各自が選択した国際・グローバル環境法に関するテーマについて
プレゼンテーションを行い、全員で議論する。
◎ 毎回、次回セミナーのリーディング課題をだすので、その課題について考えて取り組んでくること。 | This seminar is organized as follows:
(1) in the first half of the seminar, we will undertake the assigned readings published in international journals and discuss global environmental problems
(2) in the second half of the seminar, each participant prepares a presentation for own topic, applying analytical perspectives of international/global environmental law. All participants will make comments each other.
◎ At each class, readings for the next seminar are set out for assignment. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 履修条件は要さない。 | No prerequisites are required for participation in this class. |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | ①平常点(出席と議論への参加)50%、②プレゼンテーションの評価50%、の合計で成績とし、100点満点で60点以上を合格とする。毎回のセミナーにおけるディスカッションへの参加は、すべての学生に期待される。合格の基準は、国際・グローバル環境法の特性を理解し、自己のテーマをその視点から分析できるかどうかである。 | This seminar is assessed by two components: (1) seminar attendance and discussion participation: 50 % and (2) presentation: 50%.
The score above or equal to 60 is a passing grade. Participation in class discussions is expected of all students. To receive a passing grade, students must understand perspectives of international/global environmental law and be able to analyze your own topic in light of such perspectives. |
|
|
教科書 Textbook | | 教科書は指定しないが、セミナーの中で適宜、リーディングを指示する。 | There is no principal textbook that is required to purchase for this class, however, reading materials are to be informed during class. |
|
|
参考書 Reference Book | | ・参考書はセミナーの中で適宜、指示する。
・取り扱う文献は日本語だけでなく英語のこともあるので英語文献が読めること。各自のプレゼンテーションにはパワーポイントを準備すること。
・セミナー中の質問は、授業中や授業後に自由にしてください。 | ・Guidance for useful references will be provided during class.
・Readings are Japanese or English materials. Please prepare for powerpoint slides for each presentation.
・Students can ask questions any time during class or immediately after class. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 毎回、次回の課題を出すので、それについて、1~2時間、セミナーの前に取り組むこと。 | At each class, readings and discussion questions to prepare for the next class are set out for assignment. Participants will need to spend at least one or two hours for the assignment. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | Reading assignments are mainly English. | 扱うリーディングは主として英語文献。 |
|
|
授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
|
英語の質問への対応 English Question | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面授業。
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | This is a in-person class.
* If there is a change in the class format, students will be notified on the TACT class site. |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|