授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | |
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Finding nice research subject and acquiring method of good presentation. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 研究に関する輪講,輪読,演習,発表,討論などを通して,複雑系シミュレーションの研究者および教育者に必要とされる専門的素養の習得を目指す。とくに本セミナーでは,輪読により,博士論文の研究テーマの設定能力の涵養と研究結果の効果的な発表方法の習得を目指す。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | This course supports to acquire specialized training required for researchers and educators of complex simulations, through the reading, seminar, presentation and discussion on the research theme.
In particular, we aim to acquire the ability of finding good research subject deserving of doctor's thesis through readings and good presentation method of results. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 「情報可視化論セミナーII-a,b,c」で培った連続体や流体のシミュレーションの基礎知識を用いて,自らの調査成果を研究室内で発表する。
〔計画〕
1. 量子/古典流体の最新状況を把握すると共に,研究テーマを設定できる能力を身につける。
2. 論文の輪読により,分野の中長期的な発展方向を見定め,研究に必要な技術要素や進んだ理論内容を分析,把握する。
3. 自らの調査成果を研究室内で発表する。 | Using basic knowledge of fluid dynamics lectured in "Information Visualization Seminar I-a, b, c", present each student's literature survey in the laboratory
〔plan〕
1. Read the latest paper on quantum / classical fluids and acquire the ability to set the research theme.
2. Analyze and grasp the advanced theory, as well as the direction of development of the field over the long term, by reading the recent papers.
3. Present the results of literature survey in the laboratory. |
|
|
履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | |
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 討論への取り組み50%,課題の提出30%,プレゼンテーション20%で評価し,合計100点満点で60点以上を合格とする。 | The qualities of the discussions (50%), homework (30%), and the presentations (20%) are scored and 60 points out of 100 points is necessary to pass this course. |
|
|
教科書・参考書 Textbook/Reference book | | 毎回,担当者が作成した発表資料を配布する。履修条件は要さない。 | |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|