授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 研究結果を整理し、発表資料を準備する能力やプレゼンターション能力を高めるとともに、発表及び討論を通じて、自ら研究を立案・遂行できる能力を涵養することを目的とする。 |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The purpose of this course is to summarize your research plan and results and to acquire the ability to perform good presentation through presentation practice and discussion. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 研究結果の評価と意義付けがより大きな研究領域の視点から可能になること。視点も含めて研究結果を正確かつ説得力をもって発表できること。 |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | To get a large view of your ongoing research and evaluate your research plan. To obtain the ability to present your results in the context of a large picture correctly. |
|
|
授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 参加者が自らの研究結果を整理し、発表資料を準備する。それを元にプレゼンテーションを行い、今後の研究の立案・方針を議論する。 The attendant is required to summarize and present your research plan and results, and, based on the presentation, to discuss and improve your research. |
|
|
履修条件 Course Prerequisites | | |
|
関連する科目 Related Courses | | 発生学、分子遺伝学、細胞学、分子生物学 developmental biology, molecular genetics, cellular biology and molecular biology |
|
|
成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 発表内容で評価 授業内容を正しく理解していることが合格の基準である。 presence and content of presentation/discussion. Correct understanding of other's presentation. |
|
|
教科書・テキスト Textbook | | 教科書は指定しないが、適宜指示する。 Specify at each time. |
|
|
参考書 Reference Book | | 適宜指示する。 Specify at each time. |
|
|
課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 結果は常に整理し、スライドによる発表に備えておくこと。 Every time the experiments were done, summarize the results and prepared for presentation. |
|
|
注意事項 Notice for Students | | |
|
他学科聴講の可否 Propriety of Other department student's attendance | | |
|
他学科聴講の条件 Conditions of Other department student's attendance | | |
|
レベル Level | | |
|
キーワード Keyword | | |
|
履修の際のアドバイス Advice | | |
|
授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面が基本。特段の事情があるときはオンランを考慮する。 |
|
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | Zoom による参加、もしくは録音と資料で参加したこととする。状況を考慮する。 Participation through Zoom or Recording Voice with Powerpoint materials. This could change dependent on the situation. |
|
|