授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 本セミナーでは先進的なトレーニングを通じ,博士後期課程の学生として,材料工学の新しい分野を構築するための,創造性とチャレンジ精神を養うことを目的とする. |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This seminar aims to cultivate creativity and a spirit of challenge to build a new field of materials engineering as a doctoral student through advanced training. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 本セミナーの到達目標は,以下のようにまとめられる. 1. 計算材料科学分野における新規・独創的な材料設計に関して,英語で口頭発表ができる. |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The goal of this seminar is as follows: 1. Students can give oral presentations in English on the novel and original researches on materials design in the field of computational materials science. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Basics of Design Engineering on Electronic Structures and Functions |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 輪講による相互のプレゼンテーション形式 内容:材料科学におけるモデリング・シミュレーションの基礎と応用 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Presentations in turn. Subject: Fundamentals and applications of modeling and simulation in materials science |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 成績評価は、以下の方法で行う。 ・輪講への出席状況と受講態度 50% ・発表の内容と質疑応答のレベル 50% により総合的に判定する。 基礎的な問題を適切に扱うことができれば合格とし、より高度な問題を扱うことができれば、それに応じて成績に反映させる。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Your overall grade in the seminar will be decided based on the following: ・Attendance and attitude (question and answer) in seminar: 50% ・Presentation and discussion: 50% Students can earn credits if they can properly deal with basic problems. If students can handle more difficult problems, they will get better grades. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | There is no requirement to take this course. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Textbooks are not used. Handouts will be provided as needed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998). ・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003). ・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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参考書【英語】 Reference Book | | ・D. Raabe, Computational Materials Science (Wiley-VCH, 1998). ・E. Kaxiras, Atomic Electronic Structure Solids (Cambridge Univ. Press, 2003). ・D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation: From Algorithms to Applications (Academic Press, 2002). |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 毎回の授業前に、配付資料を読んでおくこと。事後学習として課題が課された場合は期日までに取り組み、小レポートとして提出すること。 |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Read the handouts before each class. If an assignment is given, work on it by the due date and submit it as a short report. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 授業は対面・遠隔の併用で行う。遠隔授業はZoomで行う。 |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | Classes are conducted both face-to-face and remotely. Remote classes are conducted via Zoom. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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