授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 本セミナー、先進的なトレーニングを通じ、博士後期課程の学生として、材料工学の新しい分野を構築するための、創造性とチャレンジ精神を養うことを目的とする。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This seminar aims at the advanced training for doctoral students to develop their creative mind and also to grow a challenging spirit to construction a new field of materials science and engineering. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 本セミナーの到達目標は、以下のようにまとめられる。
1.計算材料工学分野における新規・独創的材料設計に関して、英語で口頭発表ができる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The goal of this seminar are as follows.
1. Every student is requested to do oral presentation in English on the novel and original materials design in the field of computational materials science and engineering. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Introduction to Computational Materials Design |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 輪講による相互のプレゼンテーション形式
内容:フェーズフィールド法の基礎と応用 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Presentations in turn.
Subject: Fundamentals and applications of phase-field method |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 成績評価は、以下の方法で行う。
・輪講への出席状況と受講態度 50%、
・発表の内容と質疑応答のレベル 50%
で総合判定する。
基礎的な問題を適切に扱うことができれば合格とし、より高度な問題を扱うことができれば、それに応じて成績に反映させる。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Your overall grade in the seminar will be decided based on the following:
Attendance and attitude (question and answer) in seminar:50%,
Presentation and discussions: 50%,
Pass the examination if the basic problem can be dealt with reasonably, and if it can handle the more advanced problem, reflect it in the grade accordingly. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | ・履修条件は要しない。
・教員への質問は,TACT 機能「メッセージ」により行うこと。
・授業に関する受講学生間の意見交換は,TACT 機能「メッセージ」により行うこと。 |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | ・No registration requirements.
・Ask questions to teachers using the TACT function "Message".
・The TACT function "Message" can be used to exchange opinions among students. |
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教科書【日本語】 Textbook | | 小山敏幸, 高木知弘:「フェーズフィールド法入門」, 丸善, (2013). |
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教科書【英語】 Textbook | | T.Koyama and T.Takaki: Introduction to phase-field method, Maruzen, (2013). |
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参考書【日本語】 Reference Book | | 小山敏幸: 「材料設計計算工学 -計算組織学編-」, 内田老鶴圃, (2019).
阿部太一: 「材料設計計算工学 -計算熱力学編-」, 内田老鶴圃, (2019).
西澤泰二:「ミクロ組織の熱力学」, 日本金属学会, (2005). |
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参考書【英語】 Reference Book | | T.Koyama: Computational materials design - Computational phase transformations -, Uchoda Roukakuho Publishing Co. Ltd., (2019).
T.Abe: Computational materials design - Computational thermodynamics -, Uchoda Roukakuho Publishing Co. Ltd., (2019),
T. Nishizawa: Thremodynamics for microstructures, Japan Institute of Metals, (2005). |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | Check the reference papers as many as possible. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | 授業は対面、もしくは対面・遠隔(オンデマンド型)の併用で行う予定である(状況の拠っては、遠隔のみの場合もある)。遠隔授業はZOOMで行い、資料の共有等に関しては、TACTにて行う。 |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | ・Classes will be conducted by face-to-face, or in combination with face-to-face and remote (on-demand type) (depending on the situation, it may be only remote).
・Remote lecture will be conducted at ZOOM, and the lecture handouts will be shared through TACT. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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