授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 本セミナーでは,将来問題となる課題および博士論文に関連する小テーマを与え,それの解答を独自で作成することによって,学問の構築と独創性を発揮させる訓練を行う. 学生は本セミナーを通じて以下の内容を達成することが目標である. 1.多様な熱電変換材料や熱電発電システムの課題を物理化学とプロセス工学の基礎に基づき解くことができる. |
|
|
授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | In this seminar, we will give a small theme related to a future problem and a doctoral dissertation, and prepare a solution for it, thereby conducting training to build academics and demonstrate originality. The goal is for students to achieve the following through this seminar. 1. The problem of various thermoelectric materials and thermoelectric power generation systems can be solved based on the basis of physical chemistry and process engineering. |
|
|
到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 本セミナーでは,将来問題となる課題および博士論文に関連する小テーマを与え,それの解答を独自で作成することによって,学問の構築と独創性を発揮させる訓練を行う. 学生は本セミナーを通じて以下の内容を達成することが目標である. 1.多様な熱電変換材料や熱電発電システムの課題を物理化学とプロセス工学の基礎に基づき解くことができる. |
|
|
到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | In this seminar, we will give a small theme related to a future problem and a doctoral dissertation, and prepare a solution for it, thereby conducting training to build academics and demonstrate originality. The goal is for students to achieve the following through this seminar. 1. The problem of various thermoelectric materials and thermoelectric power generation systems can be solved based on the basis of physical chemistry and process engineering. |
|
|
バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 化学基礎I・II,物理化学1~4,熱移動と拡散,相平衡論,素材プロセス工学,非平衡熱力学 |
|
|
バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Chemistry I, II, Physical Chemistry 1 - 4, Heat Transfer and Diffusion, Material Process Engineering, Non-equilibrium Thermodynamics |
|
|
授業の内容【日本語】 Course Content | | 本セミナーでは,受講生の博士論文のテーマ,および,その時々において将来問題となると考えられる熱電変換材料や熱電発電システムに関する諸分野の問題の中から小テーマを選定する.
授業時間外学習: 次回の選定された小テーマの内容を予習して,理解しておくこと. |
|
|
授業の内容【英語】 Course Content | | In this seminar, small themes will be selected from the themes of the doctoral dissertation of the students and the problems in various fields related to thermoelectric conversion materials and thermoelectric power generation systems, which are considered to be future problems at that time.
Out-hours learning: Prepare and understand the contents of the next selected small theme. |
|
|
成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 課題レポート(50%)および口頭発表(25%)とそれに対する質疑応答(25%)により目標達成度を評価する. 多様な熱電変換材料や熱電発電システムの課題を物理化学とプロセス工学の基礎に基づき解くことができれば合格とし,より難易度の高い事柄を扱うことができればそれに応じて成績に反映させる. 全体で60%以上のポイントを獲得した学生に単位を認定する. |
|
|
成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Degree of achievement is evaluated by written report (50%), oral presentation (25%), and discussions(25%). A pass is accepted if students can solve various thermoelectric materials and thermoelectric power generation system problems based on the basics of physical chemistry and process engineering, and the results will be reflected accordingly, if students can deal with more difficult matters. Total points of 60% is required at the least. |
|
|
履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
|
履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | |
|
教科書【日本語】 Textbook | | 教科書は使用しない.必要に応じてプリントを配布する. 輪読する文献は,セミナーの進行に合わせて適宜選択する. |
|
|
教科書【英語】 Textbook | | Textbooks are not used. Prints will be distributed as needed. The documents to be read are selected as appropriate as the seminar progresses. |
|
|
参考書【日本語】 Reference Book | | |
|
参考書【英語】 Reference Book | | Reference books will be introduced as appropriate as the process progresses. |
|
|
授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
|
授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | A preparatory study is conducted as necessary. |
|
|
使用言語【英語】 Language used | | |
|
使用言語【日本語】 Language used | | |
|
授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
|
授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|
遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
|