授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 触媒化学、反応工学、熱化学の学問領域に関して、国内外の学術論文を調査、発表、議論し最新の技術と学術について理解を深めることを目的とします。この授業では、受講者が授業終了時に以下の知識・能力を身につけていることを目標とします。 1. 上記学問領域の動向を理解し、説明できる。 2. 上記学問領域の科学技術や課題を理解し、問題の解決策を提案できる。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Purpose of this course is to understanding catalytic chemistry, reaction engineering, a thermochemical study field by investigation of academic papers, its presentation, and discussion. Students will acquire the following knowledge, and ability in the end of the class. 1. Understanding the trend of the study field and being able to explain it. 2. Understanding the science and technology, the problem of the study field and being able to suggest the solution to the problem. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | 触媒化学、反応工学、熱化学の学問領域に関して、国内外の学術論文を調査、発表、議論し最新の技術と学術について理解を深めることを目的とします。この授業では、受講者が授業終了時に以下の知識・能力を身につけていることを目標とします。 1. 上記学問領域の動向を理解し、説明できる。 2. 上記学問領域の科学技術や課題を理解し、問題の解決策を提案できる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Purpose of this course is to understanding catalytic chemistry, reaction engineering, a thermochemical study field by investigation of academic papers, its presentation, and discussion. Students will acquire the following knowledge, and ability in the end of the class. 1. Understanding the trend of the study field and being able to explain it. 2. Understanding the science and technology, the problem of the study field and being able to suggest the solution to the problem. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Catalytic Engineering, Inorganic Chemistry, Organic Chemistry, Reaction Engineering, Thermochemistry. |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 本授業は以下の内容で構成されています。 (1) 最新の学術論文についてレジュメを作成し、背景、実験方法、結果と考察などについて発表する。 (2) 学術論文の内容について議論する。
普段から、国内外の学術論文を収集し、内容の理解に努めること。 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | This class consists of the following contents. (1) Prepare a resume on the latest academic paper and present background, experimental methods, results and discussion. (2) Discuss the contents of academic papers.
Students should routinely collect academic papers from Japan and abroad and make efforts to understand their contents. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 1. 触媒化学、反応工学、熱化学の学問領域の動向を理解し、説明できる。 2. 触媒化学、反応工学、熱化学の学問領域の科学技術や課題を理解し、問題の解決策を提案できる。
(評価の方法)レジュメの内容(30%)、発表内容(30%)、議論への参加(40%)で評価します。 (評価の基準)総点60点以上を合格とします。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 1. understand and explain trends in the disciplines of catalytic chemistry, reaction engineering, and thermochemistry; 2. understand the science, technology, and problems in the disciplines of catalytic chemistry, reaction engineering, and thermochemistry and propose solutions to problems 2. understand the science, technology and issues in the fields of catalytic chemistry, reaction engineering and thermochemistry, and be able to propose solutions to the problems.
Method of evaluation: Resume content (30%), presentation content (30%), and participation in discussion (40%) will be evaluated. Criteria for evaluation: A total score of 60 points or more will be considered as a passing grade. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | No course requirements are required. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Textbooks will be introduced as needed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | Textbooks will be introduced as needed. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | 講義の最後に課題を課す場合がある.指示された期日までに課題を提出すること. |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | An assignment may be required at the end of the lecture. The assignment must be submitted by the indicated due date. |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | The lecture will be given in person. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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