授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | このセミナーは,土木系教室の国際プログラム(Forefront Studies Program,およびNagoya University Global Environmental Leaders Program (NUGELP))の一環として,環境土木工学分野における種々のプロジェクトを遂行,管理する能力を習得することを目的とする.
この講義では,以下のことができるようになることを目標とする. 1.国内外の環境土木工学分野における種々の問題を理解し,説明できる. 2.社会基盤整備におけるプロジェクトを遂行していくための総合的な方法論を習得できる. |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | As part of the Forefront Studies Program and the Nagoya University Global Environmental Leaders Program (NUGELP), this seminar aims at providing students with opportunities to acquire the ability to conduct and manage several activities in the international specialized programs for civil and environmental engineering.
After completing this course, students will be able to: 1.explain various issues in civil engineering fields in Japan, as well as overseas, and 2.acquire a comprehensive methodology for executing projects in infrastructure development. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | このセミナーは,土木系教室の国際プログラム(Forefront Studies Program,およびNagoya University Global Environmental Leaders Program (NUGELP))の一環として,環境土木工学分野における種々のプロジェクトを遂行,管理する能力を習得することを目的とする.
この講義では,以下のことができるようになることを目標とする. 1.国内外の環境土木工学分野における種々の問題を理解し,説明できる. 2.社会基盤整備におけるプロジェクトを遂行していくための総合的な方法論を習得できる. |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | As part of the Forefront Studies Program and the Nagoya University Global Environmental Leaders Program (NUGELP), this seminar aims at providing students with opportunities to acquire the ability to conduct and manage several activities in the international specialized programs for civil and environmental engineering.
After completing this course, students will be able to: 1.explain various issues in civil engineering fields in Japan, as well as overseas, and 2.acquire a comprehensive methodology for executing projects in infrastructure development. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | Forefront Studies Program, Nagoya University Global Environmental Leaders Program (NUGELP) において要求される他の科目を履修することが望ましい. |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Students are expected to have taken some lectures offered by the Forefront Studies Program and the Nagoya University Global Environmental Leaders Program (NUGELP). |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 毎回,1, 2名の学生が自身の研究について報告し,問題点や方法論などを議論する.講義後にはレポートを提出すること. |
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授業の内容【英語】 Course Content | | Every week, one or two students will be required to explain their own research activities; problem awareness, methodology and progress. After that, all participants will have a discussion. Through this process, the ability to describe their own research activities clearly and effectively, the ability to understand research topics of other students correctly, and the ability to think flexibly from different viewpoints will be enhanced. A report should be submitted after each lecture. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 全てのレポートと口頭発表,討議への貢献度を総合評価し,土木工学分野における種々の問題について,講義をとおして得られた知識に基づき論理的に考察し説明できることを合格の基準とする. |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | A comprehensive evaluation of all reports, oral presentations, and contributions to discussions will be used for grading. Students are required to be able to logically consider and explain various problems in the field of civil engineering based on the knowledge acquired through the lectures to pass the course. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Textbooks will be recommended at the right time. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | Reference books will be recommended at the right time. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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