授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | ベンチャー・ビジネス・ラボラトリーの最先端理工学実験において、後期課程学生が実験指導を行うことを目的とする。この研究指導を通じて、デバイスプロセス装置およびデバイスシミュレーション分野から担当の分野の研究・教育及び指導者としての総合的な役割を果たすとともに、研究の指導ができるようになる。研究指導者としての実践的な養成に役立てる。 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | The purpose of this course is to provide guidance to semester students for advanced science and engineering experiments at the Venture Business Laboratory. Through this research guidance, students will be able to play a comprehensive role as a researcher / educator and instructor in the field in charge of device process system and device simulation, and will be able to provide research guidance. Useful for practical training as a research leader. |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN)) | | ベンチャー・ビジネス・ラボラトリーの最先端理工学実験において、後期課程学生が実験指導を行うことを目的とする。この研究指導を通じて、デバイスプロセス装置およびデバイスシミュレーション分野から担当の分野の研究・教育及び指導者としての総合的な役割を果たすとともに、研究の指導ができるようになる。研究指導者としての実践的な養成に役立てる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | The purpose of this course is to provide guidance to semester students for advanced science and engineering experiments at the Venture Business Laboratory. Through this research guidance, students will be able to play a comprehensive role as a researcher / educator and instructor in the field in charge of device process system and device simulation, and will be able to provide research guidance. Useful for practical training as a research leader. |
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バックグラウンドとなる科目【日本語】 Prerequisite Subjects | | 電子デバイスプロセス装置およびデバイスシミュレータ分野の知識。 |
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バックグラウンドとなる科目【英語】 Prerequisite Subjects | | Knowledge of the field in charge selected from the fields of electronic device process system and device simulation. |
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授業の内容【日本語】 Course Content | | 最先端理工学実験において、担当教員のもと、電子デバイスプロセス技術およびデバイスシミュレーションから自身の選んだ担当分野の課題研究および独創研究の指導を行う。受講学生とともに、これら装置やソフトウェアの実践的な使用を行い、成果をまとめる。受講学生に、研究の指導、レポート作成指導、発表指導を行う、学生の指導者的役割を体験する。 上記の装置やソフトウェアに関する必要な知識は常に勉強しておくこと。 |
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授業の内容【英語】 Course Content | | In the student experiment, the instructor students provide guidance to attendant students on subject research and original research from the field of electronic device process system and device simulation with the professional teacher. Together with the attendant students, they perform practical use these equipment and software and get the results. They experience the leadership of the research, providing research guidance, report preparation guidance, and presentation guidance. |
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成績評価の方法と基準【日本語】 Course Evaluation Method and Criteria | | 実験・演習のとりまとめと指導性(70%)、面接(30%)で評価する。各装置やソフトウェアを理解し、適切な指導ができていることを合格とし、研究成果や新たな取り組みについては高く評価する。100点満点で60点以上を合格とする。 |
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成績評価の方法と基準【英語】 Course Evaluation Method and Criteria | | Evaluate by compiling experiments / exercises, teaching (70%), and interviewing (30%). Students who understand each device and software and give appropriate guidance are accepted, and their research results and new approaches are highly evaluated. A score of 60 or more out of 100 is a passing score. |
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履修条件・注意事項【日本語】 Course Prerequisites / Notes | | 実施形態 対面
電子デバイスプロセスおよびデバイスシミュレーションの分野において深く理解していることが望ましい。 |
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履修条件・注意事項【英語】 Course Prerequisites / Notes | | To have a deep understanding in one field from electronic device process and device simulation. |
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教科書【日本語】 Textbook | | |
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教科書【英語】 Textbook | | Required documents is distributed. |
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参考書【日本語】 Reference Book | | |
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参考書【英語】 Reference Book | | Required documents is distributed. |
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授業時間外学習の指示【日本語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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授業時間外学習の指示【英語】 Self-directed Learning Outside Course Hours | | |
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使用言語【英語】 Language used | | |
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使用言語【日本語】 Language used | | |
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授業開講形態等【日本語】 Lecture format, etc. | | |
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授業開講形態等【英語】 Lecture format, etc. | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【日本語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置【英語】 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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