授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 研究発表ならびにディスカッションを通じて論文公表へ向けた議論展開を学ぶとともに、博士論文の進展状況を各自が自己評価を行う。【該当DP】DP2,DP4 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | Students learn about discussions towards publication of theses through research presentations and discussions and self-evaluate their progress in doctoral dissertations.. [corresponding to DP2, DP4] |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 各自の研究課題に関連する研究論文を読解する能力、各自の研究内容を発表する能力、これらに対して質疑応答する能力、各自の研究内容を論文としてまとめる能力を身に着ける。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | At the end of the course, students will increase the abilities for reading the scientific papers related to their research themes, presenting and discussing their research contents. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 本セミナーは、博士後期課程1年生を対象とし、堆積物を用いた環境評価指標の確立に関する博士研究の内容の発表を行い、研究方法、研究結果、考察の妥当性などを議論し、博士研究の意義の深い理解と方法論の実践的指導を行う。
また履修者は本セミナーで実施される研究倫理教育ガイダンスの受講を必須とする。 | This seminar covers the 1st grade students of doctor course. In this seminar, we read basic papers on chemical compositions of environmental samples such for major elements, trace elements. The purpose of this seminar is to cultivate the ability to grasp accurately the contents of the paper and to make good presentations.
All participants are required to attend the Guidance session on research ethics conducted as part of this seminar. |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 履修条件は要さない。 | Need not any requirements. |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 担当の回の発表は必ず行うこと。また、毎回の発表後の質疑応答に積極的に参加すること。
評価方法:出席状況(討議を含む)50%,発表50%の各成績を総合的に判断する。
評価基準:総点60点以上を合格とする。 | Evaluate by the attendance, presentation and discussion.
Evaluation:Course attendance (including questions and discussion): 50%, Presentation: 50%
Evaluation criteria:Pass with the score 60% or higher. |
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教科書 Textbook | | 本人の研究発表を基本とするが、Geochimica et Cosmochimica Acta, Marine Polution Bulletin などの学術雑誌似掲載された各自の研究に深く関連した発表論文が該当。適宜指示ずる。 | In this seminar, students present their own research. In cases, they introduce published papers appeared in academic journals such as Geochimica et Cosmochimica Acta deeply related to their own research. |
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参考書 Reference Book | | 授業中に適宜指示する。 | Show the appropriate references on occasion. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 授業中に適宜指示する。 | Show any suggestions on occasion. |
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注意事項 Notice for Students | | 地球惑星科学専攻地球化学講座のゼミとして開講する。他講座の学生の聴講を歓迎する。 | This seminar is opened as "Colloquium of Geochemical and Cosmochemical laboratory", Department of Earth and Planetary Sciences. We welcome students from other laboratories. |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | 対面授業
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内します。 | Face-to-face class
* If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | 教員への質問は、TACT機能「メッセージ」により行うこと。 | Questions to teachers should be asked using the TACT function “Message”. |
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