授業の目的 【日本語】 Goals of the Course(JPN) | | 課題設定、仮説構築、分析能力を養い、創造的な博士論文の完成に向けて、対象領域の観点から研究背景、分析枠組み、方法論について説明できるようになる。
【該当DP】 DP2 DP4 |
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授業の目的 【英語】 Goals of the Course | | This course aims at cultivating the ability of subject setting, construction of hypothesis, analysis in order to write a doctoral thesis through discussion and presentation on the basis of literature review and field study.
DP2 DP4 |
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到達目標 【日本語】 Objectives of the Course(JPN) | | 環境問題について社会科学の方法を用いて把握する能力を身につけ、課題設定、仮説構築、分析能力を養う。また博士論文の完成に向けて、対象領域の観点から研究背景、分析枠組み、方法論について説明できるようになる。 |
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到達目標 【英語】 Objectives of the Course | | Students will acquire the ability to understand environmental problems using social science methods, and develop the ability to set up problems, construct hypotheses and analyze them. Students will also be able to explain the research background, analytical framework and methodology from the perspective of the subject area in order to complete their doctoral thesis. |
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授業の内容や構成 Course Content / Plan | | 各自の研究テーマに即して文献のレビューや調査データの紹介と分析を発表する。また参加者同士のディスカッションを通じて課題設定、仮説構築、調査方法や分析についての理解を深める。 | Participant will present a the literature review and research data on their own research topic. Through peer review and discussion,.participants will also deepen their understanding of problem formulation, hypothesis building, research methods and analysis. |
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履修条件・関連する科目 Course Prerequisites and Related Courses | | 環境社会学や科学技術論についての基本的知識を有すること | Basic knowledge of environmental sociology and STS study. |
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成績評価の方法と基準 Course Evaluation Method and Criteria | | 平常点
全体討論への積極的・能動的な参加と研究発表の内容を合格の基準とする | content of discussion and presentation, reports |
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教科書 Textbook | | |
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参考書 Reference Book | | 必要に応じて紹介する | Referral as needed. |
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課外学習等(授業時間外学習の指示) Study Load(Self-directed Learning Outside Course Hours) | | 必要に応じて紹介する | Referral as needed. |
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注意事項 Notice for Students | | 履修登録後速やかにTACTを確認すること | Please check TACT as soon as possible after registration. |
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授業言語 (資料) Language(s) for Materials | | |
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授業言語 (口頭) Language(s) for Instruction & Discussion | | |
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英語の質問への対応 English Question | | |
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授業開講形態等 Lecture format, etc. | | リモート(同時双方向型)ハイフレックス
※履修登録後に授業形態等に変更がある場合には、TACTの授業サイトで案内する。 | Basically conducted high flex.
* If there is a change in the class form,etc. after registration, we will guide you on the TACT class site. |
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遠隔授業(オンデマンド型)で行う場合の追加措置 Additional measures for remote class (on-demand class) | | |
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